top of page

Πάνος Σπανός - Ειδικός Σύμβουλος Ψυχικής Υγείας

Έγινε ενημέρωση: 9 Μαρ 2022


Εισαγωγικό σημείωμα...

Ένας από τους λόγους που δημιούργησα το aboutlife.gr που μιλάει για την ζωή γενικά είναι γιατί αισθάνομαι πως χανόμαστε λίγο. Νιώθω σαν να στενεύει ο κύκλος γύρω μας. Λίγο τα προβλήματα του καθενός λίγο η ρουτίνα της καθημερινότητας... Με αυτό τον τρόπο οραματίζομαι να γίνουμε μια μεγάλη παρέα, ανταλλάξουμε απόψεις και προβληματισμούς ακόμα και να διαφωνήσουμε. Ίσως με αυτόν τον τρόπο μπορεί ο ένας να βοηθήσει με κάποιο τρόπο τον άλλον.

Πολλές φορές μπορεί να αναλύουμε και να συζητάμε για διάφορα θέματα κοινωνικής και ψυχολογικής φύσεως, αλλά... Δεν είμαστε όλοι ειδικοί. Ειδικοί είναι εκείνοι που το έχουν σπουδάσει το αντικείμενο και έχουν αφιερώσει λίγο χρόνο παραπάνω από τους υπόλοιπους σε μελέτες, έρευνες και σπουδές.

Έτσι λοιπόν έχω καλέσει-προσκαλέσει τον Πάνο Σπανό, ο οποίος είναι Ειδικός Σύμβουλος Ψυχικής Υγείας στην ομάδα του περιοδικού!!!! Θα μας αρθρογραφεί σημαντικά θέματα που μας αφορούν!!!

Ας τον γνωρίσουμε πρώτα όμως λίγο καλύτερα...


1) Γειά σου Πάνο!!! Καλώς ήρθες στην παρέα του Aboutlife. Έχουμε γνωριστεί σε μία κοινή μας προπόνηση σε ένα γυμναστήριο. Ξέρω ότι είσαι και εσύ καλλιτέχνης σαν και εμένα, που σημαίνει ευαίσθητος και ανήσυχο πνεύμα. Πες μας λίγα πράγματα για εσένα για να σε γνωρίσουν και οι αναγνώστες μας.


Γειά σου Πασχάλη μου! Σε Ευχαριστώ πολύ για τη φιλοξενία και με την ευκαιρία να σου ευχηθώ καλή επιτυχία στο aboutlife.gr και να χουμε μια καλή αρχή! Είναι μεγάλη η τιμή και η Χαρά της συνεργασίας που μόλις ξεκινά και δεν υπήρχε περίπτωση γνωρίζοντας σε προσωπικά να μη δεχτώ μια τέτοια προ(σ)κλήση!

Αν θα μπορούσα να πω λίγα πράγματα για μένα χωρίς να κουράσω τους αναγνώστες μας, θα έλεγα ότι είμαι ένας άνθρωπος που μου αρέσει να δημιουργώ και να εξελίσσομαι.

Έχω ασχοληθεί με τη μουσική και το τραγούδι και ως δημιουργός, αλλά και ως ερμηνευτής και performer με διαφορά μουσικά σχήματα κάνοντας πολλά lives σε υπέροχες μουσικές σκηνές . Πάντα η Τέχνη ήταν αναπόσπαστο μέρος της καθημερινότητάς μου και συνεχίζει να αποτελεί κατά τον ελεύθερό μου χρόνο το πιο όμορφο λιμάνι μου.

Η Συμβουλευτική και η Ψυχολογία ήρθαν στη ζωή μου όχι εντελώς αναπάντεχα. Υπήρχε πάντα στο πίσω μέρος του μυαλού μου η σκέψη και η ανάγκη να ασχοληθώ πιο σοβαρά με το πεδίο αυτό. Έχω τελειώσει Λογιστική και Χρηματοοικονομικά στο Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής, όμως μια τεχνοκρατική οπτική της ζωής και του επαγγέλματος που θα έκανα πότε δεν με γοήτευσε, οπότε και γρήγορα τα παράτησα.

Αυτό τον καιρό κάνω την πρακτική μου στη Συμβουλευτική Ψυχικής Υγείας, ενώ παράλληλα τελειώνω ειδικεύσεις στην Πάντειο και στο Πανεπιστήμιο του Yale στις ΗΠΑ στη Θετική Ψυχολογία και The science of Well - Being αντίστοιχα. Επίσης, δηλώνω περήφανος πρωτοετής Ψυχολογίας στο Πανεπιστήμιο eCampus Università στην Ιταλία. Η Συμβουλευτική είναι η μεγάλη μου αγάπη και οι προκλήσεις και προσκλήσεις αυτής της Επιστήμης είναι τεράστιες, απανωτές και άπειρες.

Η μελέτη, το προσωπικό διάβασμα, οι σπουδές μου, οι έρευνες, οι εργασίες όλα αυτά χρειάζονται την παρουσία μου καθημερινά και πραγματική αφοσίωση. Ο ελεύθερος μου χρόνος έχει περιοριστεί πλέον κατά πολύ, όμως η ανταμοιβή είναι μεγάλη σε αξία και φυσικά δεν το μετανιώνω .

Στο σημείο αυτό να πω ότι οι φίλοι-ες που μας διαβάζουν τώρα μπορούν να με βρουν στις σελίδες μου σε

Facebook :



Και στο Instagram :


2) Τι ήταν αυτό που σε έκανε να ασχοληθείς επαγγελματικά με το κομμάτι της ψυχολογίας;


Αυτό που με έκανε να ασχοληθώ με το κομμάτι της Ψυχολογίας ήταν η τάση που είχα από μικρός, αλλά και μεγαλώνοντας να νιώθω την ανάγκη της επικοινωνίας, κατανόησης, έρευνας αναφορικά με αυτό που λέμε ανθρώπινη ψυχή. Πάντα με γοήτευε το μυστήριο και η δύναμη που έχει. Νομίζω δεν με έχει συνεπάρει τίποτα περισσότερο από την ανθρώπινη ψυχή. Με συγκινεί, με παρακινεί, με προκαλεί, με θυμώνει, με ηρεμεί, με εμπνέει. Στέκομαι δίπλα σε όσους έχουν ανάγκη από βοήθεια και συνοδοιπορώ στο ταξίδι τους προς την ανακάλυψη του εαυτού, των δυνατοτήτων και των αδυναμιών τους.


3) Θα πήγαινες σε κάποιο reality παιχνίδι; Αν ναι σε ποιο και γιατί;


Έχει περάσει από το μυαλό μου περισσότερο στα πλαίσια έρευνας προσωπικής. Θα ήθελα να δω πως θα αντιδρούσα στα πολύ δύσκολα και συγκεκριμένα ερεθίσματα, αλλά και πως θα διαγράφονταν οι συμπεριφορές των συμπαικτών μου. Ωστόσο, θεωρώ πως τελικά δεν είναι όλα για όλους και μάλλον δεν θα μπορούσα να με δω να λειτουργώ μέσα σε ένα τέτοιο σύστημα.



4) Τι αγαπάς περισσότερο;


Πολύ δύσκολη αυτή η ερώτηση. Αγαπώ την ίδια τη ζωή και τους ανθρώπους θα πω σε γενικό πλαίσιο . Τα πιο συγκεκριμένα θα τα κρατήσω για μένα χάχα.


5) Τι σου την δίνει ρε παιδάκι μου;


Θα ήθελα να ενταχθεί στην καθημερινότητα των ανθρώπων η επίσκεψη σε κάποιον επαγγελματία Υγείας, όπως συμβαίνει και με τον οδοντίατρο, τον παθολόγο, τον παιδίατρο κλπ. Είναι λάθος μέγιστο να φροντίζουμε τα σωματικά μας τραύματα και να παραμελούμε τα ψυχικά. Είμαι σίγουρος πως αν συνέβαινε αυτό θα μπορούσαμε να είμαστε περισσότερο αισιόδοξοι για μια κοινωνία πιο ανθρώπινη και ειρηνικότερη.



6) Ξέρω ότι σου αρέσει να ταξιδεύεις. Θα έμενες μόνιμα σε άλλη χώρα;


Μου αρέσουν πολύ τα ταξίδια, αλλά μου αρέσει και η επιστροφή χαχα. Αγαπώ πολύ την Ελλάδα και την Αθήνα όπου έχω γεννηθεί και μεγαλώσει. Μόνιμα, λοιπόν, δεν θα με έβλεπα να ζούσα κάπου αλλού. Λατρεύω τον Καναδά και τους Καναδούς, οπότε ναι ίσως εκεί να ζούσα για ένα δύο χρόνια αν οι συγκυρίες το επέτρεπαν, αλλά όχι περισσότερο. Θα μου έλειπαν οι άνθρωποι μου.



7) Μία ευχή;


Η ευχή μου είναι να μη σταματάμε να κυνηγάμε τα όνειρά μας. Τίποτα να μη στέκεται εμπόδιο σε αυτό που θέλουμε να διεκδικήσουμε. Να φροντίζουμε το σώμα μας και την ψυχή μας, ώστε υγιείς να πορευόμαστε στο μαγικό ταξίδι της ζωής. Και να γεμίζουμε Αγάπη και ικανοποίηση από τα όσα προσφέρουμε και δεχόμαστε με σεβασμό και ταπεινότητα, αλλά και με άσβεστο ενθουσιασμό.








59 Προβολές0 Σχόλια

Πρόσφατες αναρτήσεις

Εμφάνιση όλων
bottom of page