top of page

Στάθης Λαγκάδας - Ηθοποιός, Καραγκιοζοπαίχτης


Στάθη μου γνωριζόμαστε από το γυμνάσιο και ήδη ήσουν ηθοποιός!!!!

Τι είναι αυτό πιστεύεις που σε ώθησε στη τέχνη της υποκριτικής;

Είχες υποστήριξη από την οικογένειά σου;


Ήμουν μόλις 2,5 χρονών όταν πρωτοείδα Καραγκιόζη από την τηλεόραση και κόλλησα, να το πω έτσι απλά. Αυτή ήταν και η πρώτη μου επαφή με το θέατρο γενικά. Αυτό ήταν! Από την στιγμή εκείνη κατάλαβα ότι δεν θα μπορούσα να ασχοληθώ με κάτι άλλο στην ζωή μου, εκτός από το θέατρο. Αγάπησα την τέχνη του θεάτρου, αλλά και γενικότερα της τέχνης μέσω του θεάτρου σκιών, του Καραγκιόζη.

Έτσι ξεκίνησε μια πορεία που μετρά σχεδόν 4 δεκαετίες, οι 2 τελευταίες επαγγελματικά, μιας και φέτος συμπλήρωσα 20 χρόνια σαν καραγκιοζοπαίκτης...ξεκίνησα να δίνω παραστάσεις Καραγκιόζη σε επαγγελματικό επίπεδο τον Φλεβάρη του 2001! Σε αυτήν την διαδρομή είχα την αμέριστη συμπαράσταση-στήριξη της οικογένειάς μου...και την έχω ακόμα, οφείλω να πω. Η μητέρα μου με πήγαινε να παρακολουθήσω παραστάσεις τόσο θεάτρου, όσο και Καραγκιόζη βέβαια.Το είχε πάρει απόφαση από νωρίς ότι εγώ θα ασχοληθώ με το θέατρο και δεν προσπάθησε να με απομακρύνει από την κλίση μου αυτή!!!


Τι αγαπάς περισσότερο;


Περισσότερο αγαπώ τον Καραγκιόζη και το Θέατρο Σκιών πιο πολύ από το θέατρο...γι'αυτό και έχω επικεντρωθεί επαγγελματικά περισσότερο σε αυτό .Η αγάπη μου για το Θέατρο Σκιών με έχει οδηγήσει σε άλλες χώρες που έχουν θέατρο σκιών και να συλλέξω το ανάλογο υλικό. Μέχρι στιγμής έχω πάει Κύπρο, Αίγυπτο, Τυνησία, Τουρκία (2 φορές), Συρία (πριν τον πόλεμο), Ιορδανία, Γαλλία, Ιράν, Ινδία, Κίνα και Ταϋλάνδη.


Ο Ραμά: φιγούρα του ταϋλανδέζικου θεάτρου σκιών

Ο τουρκικός Καραγκιόζης

Τι μισείς περισσότερο;


Ο λόγος που αγαπώ το θέατρο σκιών περισσότερο από το θέατρο είναι οι άνθρωποι του θεάτρου (όχι όλοι, αλλά οι περισσότεροι)! Τι εννοώ; μιλάω καθαρά για την συμπεριφορά των ανθρώπων του θεάτρου-όχι όλων το τονίζω-αλλά των περισσότερων. Δεν είναι τυχαία όλα αυτά που γίνονται και ακούγονται για ανθρώπους του θεάτρου (ηθοποιούς, σκηνοθέτες κ.λ.π) αλλά...ακόμα και από ηθοποιούς που-δεν έχουν και τόση αναγνωρισιμότητα-βλέπεις πράγματα που θα έλεγα πως δεν αρμόζουν σε έναν ηθο-ποιό...καταλαβαίνεις με ποιά έννοια το λέω: αυτός που ποιεί ήθος. Επίσης κάτι άλλο που με ενοχλεί και που το παρατηρώ κυρίως σε νέους, είναι η έλλειψη επαγγελματισμού: καθυστερούν στην προσέλευση της πρόβας, είναι ασεβείς προς τους μεγαλύτερους, άρα και παλαιότερους ηθοποιούς...όλα αυτά!!!


Έχεις ιδρύσει το "Θέατρο Σκιών Στάθη Λαγκάδα". Μίλησε μας για αυτό. Όλα ξεκινούν από μια ιδέα. Πώς σκέφτηκες να ασχοληθείς με αυτήν την τέχνη και από πού εμπνέεσαι;


Το Θέατρο Σκιών Στάθη Λαγκάδα, όπως είπα, υπάρχει εδώ και 20 χρόνια! Η πρώτη μου επαγγελματική παράσταση ήταν στις 17/02/2001 σε ένα αποκριάτικο πάρτυ ενός φροντιστηρίου ξένων γλωσσών, στην Σαλαμίνα. Ήμουν στο πρώτο έτος της δραματικής σχολής τότε...από τότε ως σήμερα έχω πραγματοποιήσει παραστάσεις σε δήμους, συλλόγους, σχολεία, παιδότοπους, θέατρα.Τα τελευταία 4 χρόνια διατηρώ επαγγελματικό προφίλ στο fb: Θέατρο Σκιών Στάθη Λαγκάδα και τα τα 2 τελευταία χρόνια έχω ανοίξει και δικό μου κανάλι στο youtube με το ίδιο όνομα .Έχω πραγματοποιήσει τα ταξίδια που σου είπα σε άλλες χώρες με θέατρο σκιών...ξεκίνησα να ασχολούμαι από 2,5 χρονών, αλλά και αυτό στο είπα ήδη (χαχα)!!!

Παίζω πάνω από 200 έργα του κλασσικού ρεπερτορίου, αλλά και 15 που έχω γράψει εγώ! Τα περισσότερα από αυτά αποτελούν διασκευές από λαϊκά παραμύθια που έχω συλλέξει από πάρα πολλά μέρη της Ελλάδας...έχω μια τεράστια συλλογή παραμυθιών από πολλές περιοχές της χώρας μας. Αλλά δεν είναι μόνο τα παραμύθια που με εμπνέουν. Έχω γράψει και έργο βασισμένο σε ταξίδι που έχω κάνει - στην Αίγυπτο συγκεκριμένα - : "Ο Καραγκιόζης και το μυστήριο των πυραμίδων", βασισμένο στην αιγυπτιακή μυθολογία.



Στον κύκλο μου έχω γνωρίσει πιτσιρικάδες που ασχολούνται με τον καραγκιόζη. Φτιάχνουν την σκηνή, τις φιγούρες, το σενάριο, τα φώτα, ακόμα και τις φωνές. Τι έχεις να πεις σε αυτά τα παιδιά; Μια συμβουλή;



Η συμβουλή είναι μια: να μην τα παρατάνε και να συνεχίζουν. Δυσκολίες υπάρχουν και θα υπάρχουν πάντα.Το θέμα είναι τι κάνουμε εμείς, ο καθένας από μας...



Φιγούρα του κινεζικού θεάτρου σκιών: Στρατηγός

Φιγούρα του καραγκιόζη

Τι κάνεις αυτόν τον καιρό επαγγελματικά;


Αυτόν τον καιρό εμφανίζομαι στο θέατρο ELIART,στο έργο της Αγκάθα Κρίστι:

"Ο ΑΠΡΟΣΚΛΗΤΟΣ ΕΠΙΣΚΕΠΤΗΣ" σε σκηνοθεσία Γιώργου Φρατζεσκάκη, με τον οποίο συνεργαζόμαστε 11 χρόνια τώρα και στον τομέα του θεάτρου αλλά και του θεάτρου σκιών. Στην παράσταση συμμετέχουν ο Οδυσσέας Σταμούλης, η Σοφία Μανωλάκου, η Αννέτα Παπαθανασίου, ο Σαράντος Γεωγλέρης, ο Κώστας Ζέκος, η Ελένη Βουτυρα και ο Γιώργος Φρατζεσκάκης. Παράλληλα δίνω και παραστάσεις Καραγκιόζη στα σχολεία.


Τα καλλιτεχνικά, πώς τα βλέπεις αυτά τα δύο τελευταία χρόνια με την πρωτοφανή κατάσταση που ζούμε;


Γεγονός είναι ότι η πανδημία μας πήγε πίσω...ωστόσο παρατηρώ την δίψα και την ανάγκη του κόσμου για θέατρο. Αυτό το παρατηρώ τόσο από την προσέλευση του κόσμου στο θέατρο, την οποία χαρακτηρίζω ικανοποιητική, αλλά και την ανταπόκριση των σχολείων όσον αφορά τον Καραγκιόζη που είναι επίσης πολύ καλή!


Μια ευχή;


Η ευχή μου είναι μια: όχι άλλο λοκντάουν για κανένα και σε κανέναν!

Όχι στους διαχωρισμούς! Οι διαχωρισμοί δεν ωφέλησαν ποτέ και κανένα, ειδικά σε αυτήν την χώρα!



Φιγούρες του ιορδανικού θεάτρου σκιών

Φιγούρες του συριακού θεάτρου σκιών


89 Προβολές0 Σχόλια

Πρόσφατες αναρτήσεις

Εμφάνιση όλων
bottom of page